Jakten på lyckan

img_6853 (MMS)

Har ni sett Hanna Hellqvists program " Jakten på lyckan". SVT2 Tisdagar 21.30??? Gör det! Jag älskar programmet och älskar Hanna. Hon försöker ta reda på vad lycka är och hur man ska bli lycklig/lyckligare.... Hon intervjuar en massa olika människor som ser på lycka på olika sätt. Vad gör mig lycklig? När vardagen flyter brukar jag tänka. När allt funkar en morgon utan konflikter. När favorittröjan är ren och ligger i tröjlådan. När barnen somnar och jag e vaken. Men ego-Elli då? Vad blir hon lycklig av? Jag vill måla! Men vet inte hur jag ska hinna.... Jag vill titta mer på andras konst. Men vet inte när? Jag vill spela på min bas... Jag vill dansa... Äta god mat! Träffa goda vänner oftare Åka till Malmö Printa ut en massa foton Skriva dagbok Eller är det sant att om man gör andra lyckliga blir man lycklig själv? Äh, jag behöver fler timmar på mitt dygn.....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket bra/fint inlägg tycker jag. Ja när ska man hinna? Prioritering tror jag på samt planering. Bara det att jag e gör trött för att ens orka planera in. Njuter av de ensamma stunder jag får bara vara å inte lyssna eller torka rumpor :)

2011-01-30 @ 16:51:39
Postat av: Noni

Btw inlägget ovan var från mig :)

2011-01-30 @ 21:44:54
Postat av: Elli

Åh, va skönt att du skrev att det va du. Jag funderade och funderade på vem det kunde va....



Tack för fin kommentar!



Kram till dig Noni :)

2011-01-30 @ 23:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0