Det har hänt grejer sen man va liten....

img_3787 (MMS)

Idag va det öppet hus i Svantes skola. Vi va med på matten och Svenskan. Inte så intressant tyckte Svante så vi gick och spelade schack istället. Så kanske man inte få göra en vanlig dag men det här va ju ingen vanlig dag.... Inget är som när jag gick i skolan. Man känner sig lite gammal faktiskt... Active Boarden tycker jag e kool. En JÄTTESTOR dator som hänger på väggen. En massa program och grejer som hjälper till i undervisningen. Skillnad mot "svarta tavlan" som läraren skrev på när jag gick i skolan! :) Shit va trött jag är, nu vill jag sova middag... Men nu e det lunchtajm och jag måste komma på nåt.... Varför är det så svårt? Jag som älskar att göra listor, varför gör jag inte en lista med mat? Det blir ju samma hela tiden.... Hmmm.... Det kanske blir kvällens projekt när Atte e ute och dricker öl. Tänk om man kunde komma på 20 maträtter, det vore skitbra! Ja just det..... Lunchen...... Det får bli rester från igår! :) Tudiluu


Kommentarer
Postat av: Elin

Paprikasoppan kanske=)...inte jättespeciell lördagsmat kanske men med vitlöks cremefreich o gott bröd till blir de kanon...o bäst av allt...svante gillar`t ha en bra kväll!

2011-01-29 @ 14:21:56
URL: http://attvaljaettliv.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jaaaaaa! :)

Hoppas jag har alla ingredienser hemma! Annars blir det imorrn! :) Mums!

Kraaam!

2011-01-29 @ 15:16:33
Postat av: Denice

Det där med matlistor känner man ju igen! Har hänt någon enstaka gång att man verkligen gjort en, men sen när den dagen kommer, ja då kanske man inte är SUGEN på just DET man skrivit som "dagens middag"... :P



Det som vore guld, vore ett "massmail" eller liknade, där man delar med sig av sina enkla vardags"recept" som man brukar göra och vet att ungar gillar;-) För alla lär ju inte göra på samma vis eller ens ha samma rätter. Då får man ju lite utbytes tips!!



GUUUUULD *;-)*

2011-02-10 @ 22:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0