Kool kille man har!

Idag var jag och stora S (4 år ) hos tandläkaren. Det va ett återbesök eftersom han nästan slog ut framtänderna på nyårsafton. På nyårsdagen var vi och röntgade på tandakuten vid Fridhemsplan men tandläkaren ville att vi skulle gå på återbesök efter 2 veckor för att kolla att allt fortfarande va ok. Kändes skönt faktiskt för det va en jäkla smäll....han sprang med full fart in i en grej i lekparken....fläskläpp!!! Ja!

S va stenkool idag. Han borstade tänderna utan gnäll, väntade fint i väntrummet. När tandläkaren kom väntade jag mig att han skulle protestera...men nej.... Han satt ensam i tandläkarstolen. Förra gången ville han inte sitta själv utan fick sitta i mitt knä - Nej nej, inte idag! Han satt ensam i tandläkarstolen upphissad högt upp men blykrage om halsen, röntgenplåt i munnen och den där stora kameramojen, som vem som helst skulle bli rädd för, rätt upp i ansiktet! Jag kunde tom gå ut ur rummet med tandläkaren och sköterskan. Han va där inne själv! Vilken hjälte! :O)

När jag va 4 år sparkade jag tandläkaren i magen.....de första åren!!!!! Det hjälpte inte att jag fick sitta i mammas knä.... Det hjälpte inte att min mamma MUTADE mig med en plastgräsklippare....det va min högsta önskan att få en plastgräsklippare....det gick inte....ingenting funkade! Jag vet faktiskt inte hur gammal jag var första gången jag gapade....

När jag tog studenten fick jag en plastgräsklippare av min mamma....hon e ju rolig.... :O)

Lägger in en bild på min lilla hjälte!



Tuu di luu

Kommentarer
Postat av: Lina Nyman

Ah, denna blogg är lättare att hitta till, jag lägger till den i min blogglista direkt!!!

Kram Lina

2009-01-19 @ 20:54:51
URL: http://www.livifarsta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0