Idag blev jag så jävla förbannad!

I morse tog jag beslutat att själv åka med båda barnen till vårdcentralen eftersom H hade så svår astma...det är tredje dagen han får astmaspray och det blir inte bättre.

Packade in barnen och vi blev nr 16....i kön.....hela väntrummet var FULLT med snoriga barn och vuxna blandat med en massa gamlingar som skulle till labbet. Efter en liten stund börjar barnen leka med leksakerna och jag känner att jag nog ska klara av denna prövning utan att få ett nervsammanbrott trots at vi antagligen hade låååång väntan framför oss. Vi läste lite bok och hittade några stora lastbilar.

Då SPYR ett av de andra barnen.... Jag springer iväg (från mina halvfriska barn) och hämtar hjälp eftersom puckot till morsa inte har med sig nåt annat än hushållspapper för ungen att spy i. Lagom till jag kommer tillbaka så svimmar barnet av. Mamman skakar liv i barnet...inte så bra! Barnet piggnar till och verkar må bättre...

Då blir jag så jäkla förbannad att vi går där ifrån. Hur fan kan man låta så sjuka barn vara i ett helfullt rum med gamlingar och andra sjuka och friska barn!!!! ???Jävla vårdcentral och jävla puckomorsa som låter barnet leka med mina barn!!!!

Jag sprang in på toan och spritade händerna på S och H noggrannt. Gick ut till receptionen och förklarade att vi satt där tills det va vår tur. Jag tror att tanten fattade... Jävla skittant!

Sen var det vår tur. Fick en jättebra läkare (som vi haft förut) som sa att han hörde att Hs lungor inte va bra. Han skrev ut medicin. Då bajsade H....

Hela vistelsen slutade med att jag la stackars lilla H på toalettgolvet inne på äckliga vårdcentralen och bytte blöja. Då hör jag larmet gå.... S som hade varit så duktig hela tiden hade inte kunnat låta bli att sätta igång larmet inne på toan!!!! HJÄLP!!!!! Stängde snabbt av det och ville bara konstatera att mycket värre än så här kunde det väl inte bli....idag!

Och det blev det inte heller! :O)

När vi kom ut i hissen sa en helt okänd tjej att jag va snygg i håret! Hon kanske såg hur stressad och nervig jag va! Va snällt! :O) Jag blev glad!

Sen delade jag och grabbarna på en kexchoklad och en banan medan vi kollade på en jättestor grävskopa gräva ett hål i marken utanför centrum. Det va mysigt! En sån där bra stund då man får ta igen sig lite och alla är glada. Sen va det apoteket och då somnade H. Bra....han va nog helt slut han också!

Då passade jag och S på att gå till McDonalds! Det va vi värda! :O) Atte kom och tog barnen och jag fick åka till jobbet och vila upp mig!!!!

Vilken dag.....puh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0