Party på G

Av tre veckor som gått efter jul har vi vabbat två....och den första veckan gills ju nästan inte, det va ju bara tre dagar...ska det fortsätta så här hela våren...ska det bli som i höstas....grrrrr.....inte bra!

Ja ja! Idag delar vi på vabbandet. Jag är hemma till 11.30 och när Atte kommer hem till lunch så går jag ner till jobbet. Det e skönt att ha nära. Tänk om jag skulle ha lika lång resväg som förut....då jobbade jag i Sollentuna, eller ännu värre, i HÄGGVIK! Där fanns det inte ens en bankomat....

Men det är en massa skoj på G framöver. På tisdag ska jag och bästis L ut och käka och ta en öl. Kanske inte låter så upphetsande men jag ser fram emot det jättemycket! Bara att få dra in till söder efter jobbet och slippa fiskpinnar och snabbmakaroner. Och träffa L förstås! Vi ska gå till ett nytt ställe för oss. Ett litet litet ställe på Skånegatan som heter Berlin. Stort som en skokartong ungefär. Sista va jag där med en gammal kär vän och vi liksom hamnade där av en slump. Drack öl och lyssnade på ett lajvband de klämt in! På tisdag ska jag och L äta där också! Hoppas vi får bord bara! :O)

Nästa vecka har jag och Atte tagit ledigt på fredagen, hela dagen och så har vi barnvakt på kvällen. Det är mina föräldrar som ska ha barnen. De hämtar tom på dagis! Vi kan bara vara lediga hela dagen! Så skönt! :O) Klockan 10 ska vi på disputation på universitetet. Det tar nog några timmar. Vid 14 är det champagne och vid 18 feeeest!!! Och middag! :O) Vi har bara inte kommit på hur vi ska göra när vi ska byta om innan festen....vi vill ju inte åka hem efter champagnen. Då vill vi strosa omkring på stan och bara vara. Men vi kan ju inte ha festkläderna redan klockan 10. Vi kanske kan hitta ett hotell men kan hyra per timme!!! Ha ha ha!!! :O) Då kan vi byta om och fixa oss utan att åka hem! Äh, det får fixa sig. Vi får väl byta om i en provhytt på HM.

I helgen skulle några gamla kompisar från Årsta komma på middag. Vi  träffades när vi bodde där eftersom deras dotter och S är precis lika gamla. Vi hamnade i samma mammagrupp. Hoppas de vågar komma fast lilla H har feber....fast det är nog inte troligt...jag skulle inte göra det. Synd om det blir inställt för jag hade verkligen sett fram emot att träffa dem! Det va alldeles för länge sen...

Nä, nu undrar barnen var jag tagit vägen. Nu ska vi se på Peter Pan!

Ha re!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0