Glasögonorm?

I torsdags va jag på hälsokontroll. Jag tycker sånt är lite kul. Hörseltest, vikt, längd, EKG och syntest. Det jobbigaste är ju att man inte får äta på 4 timmar innan...usch! Och kissnödig måste man ju va också! Jag va RIKTIGT kissnödig när jag kom....tur att man inte bara gör som folk säger! Sköterskan ville nämligen att vi skulle börja med syntestet....men det sa jag att inte va så bra! Vi skulle börja med urinprov!  :O)

Det visade sig att jag såg dåligt!!!! Jag brukar alltid skryta med att jag ser som en hök och är den enda i min familj som inte har glasögon....men men....jag såg MYCKET bättre när jag fick hålla små runda glas framför ögonen...hmm...inte bra. Idag ska jag på synundersökning...det känns faktiskt lite spännande! Jag har redan varit och provat lite brillor! :O) Ja ja, vi får se hur de går!

Sen va det viktkontroll! Jag kände mig skitkaxig när jag ställde mig på vågen! Jag har ju varit duktig och gått ner 7,5 kg under hösten eftersom jag åt kortison i våras och gick upp. Jag känner mig så smal och fin! Jo, det gick bra på vågen. BMI 21. Men när tanten tog fram ett måttband och skulle MÄTA magen gick det inte så bra!!!! JAG VA FÖR TJOCK!!!!!!

Grrr..... tjock och blind...hmmm....ja ja man börjar bli gammal!

Skriver mer i eftermiddag när jag varit på synundersökningen.

Tuu di luu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0