Festen

Jag och Atte tog semester i fredags. Vi skulle på disputation kl 10, champagne kl 14 och middag kl 18. Mellan 14 och 18 skulle vi strosa omkring på stan, sätta oss på nån pub och bara ta det lugnt... Barnen skulle hämtas på dagis av mina föräldrar som skulle stanna natten lång medan vi festade järnet...

Så va det tänkt...

Men den planen funkade ju inte eftersom knoddarna va sjuka.

Plan B va att pappa skulle vabba och va hemma med barnen hela dagen funkade inte heller eftersom han också blev sjuk...

Jag åkte istället själv på disputationen, drack ingen champagne utan åkte hem och sov ett par timmar eftersom jag också hade blivit förkyld...grrr! Stackars Atte fick va hemma med barnen... Men sen kom vår räddning! MAMMA! Hon kom direkt efter jobbet och tog hand om illbattingarna. Stekte blodpudding och åt ostbågar och kollade på barnfilm medan vi satt på trerätters middag med en massa trevliga människor! :O) HÄRLIGT!

Jag hamnade perfekt placerad bredvid en trevlig långhårig kille som spelade i band och mitt emot en av mina gamla pluggkompisar som jag inte träffat på länge! Perfekt! :O) Middagen va god, talen va bra och kompis J som doktorerade var underbart vacker och strålade hela kvällen! :O)

Det bästa talet var när kompis Js man L skulle hålla tal. Det var några som höll tal innan honom tex oponenten, Js chef, en dam som hon skrivit en artikel tillsammans med som rest ända från Island...alla mycket bra tal. Men nu va det Ls tur. Alla höll andan eftersom L inte är tal-typen och allt kan hända när han sätter igång. Speciellt efter ett par öl! Han ställer sig upp, sveper undan vackra Js lockiga hår, tittar henne i ögonen och säger: -Nu ska jag säga ett par ord om vårt underbara partnerskap...J glittrar ännu mer..... Det är knäpptyst i salen...

-Jag är KÅT, GLAD och TACKSAM!

Sen sätter han sig ner! Församlingen höll på att dö av skratt!!! Nu va den riktiga festen igång!!!! Ha ha ha! :O)

Vi festade på till 0.30 sen va jag helt slut, hade ont i huvudet hela kvällen.... När vi kom hem gjorde vi äggmackor och drack en massa vatten. Det hade gått jättebra för mamma med grabbarna fast hon va själv. Det va skönt! :O) Då kanske hon vågar ställa upp fler gånger!

Idag va vi alla fyra i centrum. Jag sprang omkring och provade brillor på alla ställen som fanns. Så nu har jag ett par favoriter. Det känns lite spännande faktiskt! Hi hi! Men skönt att jag bara behöver ha dem på jobbet. Ingen heltidsglasögonorm alltså!

Nu ska jag kolla på min inspelade såpa, najs!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA Jag håller med: Lasses tal var bäst ;) Det var jätteroligt att ni kom och förgyllde min kväll. Kraaam

2009-02-02 @ 15:49:37
Postat av: Lina Nyman

Härligt att kvällen blev bra! Se dig själv som utmanad på min blogg....sorry, men det är kul att läsa andras!

Kram

2009-02-03 @ 19:40:15
URL: http://www.livifarsta.blogspot.com
Postat av: Anonym

Härligt att kvällen blev bra! Se dig själv som utmanad på min blogg....sorry, men det är kul att läsa andras!

Kram

2009-02-03 @ 19:42:53
Postat av: Anonym

Härligt att kvällen blev bra! Se dig själv som utmanad på min blogg....sorry, men det är kul att läsa andras!

Kram

2009-02-03 @ 20:16:28
Postat av: Lina Nyman

Härligt att kvällen blev bra! Se dig själv som utmanad på min blogg....sorry, men det är kul att läsa andras!

Kram Lina

2009-02-03 @ 20:58:24
URL: http://www.livifarsta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0