Bra helg!

Vilken bra helg det blev! :O)

Igår åkte jag till stan för att köpa födelsedagspresent till Atte. Det gick bra! Hittade det jag skulle! Medan jag strosade ensam på stan så rev Atte ner träpanelen i köket. Perfekt! Helt otroligt att han orkar när han är ensam med två barn...fast lilla H sov så det va bara ett! :O)  Stora S va tydligen jätteduktig och hjälpte till!

Sen ringde grannarna och ville komma över och kolla på melodifestivalen. Kul! Vi lagade först mat till grabbarna och medan de tittade på TV fick jag och Atte en helskön middag innan grannarna kom. Då blev det röj! De har också två grabbar och den ena är helt såld på hårdrock. Så fort de kommer hit vill han ner i studion med Atte och spela elgitarr! När han är hemma surfar han på nätet och kollar in filmsnuttar på KISS och Europe! Hi hi! Bra kille! Fast hans största idol är ATTE! :O)

Melodifelstivalen hörde vi inte mycket av men det va trevligt att dricka vin och snacka skit. Ungarna röjde och va glada! En toppenkväll!

Idag åkte vi till Naturhistoriska museet. Jag och S kollade på en rymdfilm på Cosmonova och han va jätteduktig på att ljuga när de frågade hur gammal han var!!!! Hmmm.....lite ångest sen när han sa att det va jättekul att ljuga.... Jag försökte förklara att egentligen får man ju inte göra det....hmmm.....dubbelmoral? Men va fan, man måste vara 5 år för att se filmerna på Cosmomova och han är är 4,5....jag va ju tvungen att be honom ljuga eftersom han annars gladeligen hade svarat att han va 4 år om de frågat.... Filmen va bra och han va jätteduktig och tyst hela tiden! :O)

Nu sitter vi hela familjen och kollar på film och har tänt brasa i öppna spisen. För en timme sedan startade ett spontant snöbollskrig ute på gatan. Atte var ute med båda grabbarna som hade hur kul som helst! Det var typ 10 ungar som röjde i snön. Och en massa föräldrar också. De försökte träffa mitt fönster när jag tittade ut! :O) Ha ha ha! Vi var tvungna att värma upp barnen med varm choklad och brasa!!! Mysigt!

Nä, nu ska jag också kolla in filmen!

Tuu di luu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0